Jeżeli ktoś będzie prowadził swoją firmę, to w wielu przypadkach będzie miał do podejmowania dużo różnych decyzji. Ważne jest przy tym to, aby takie decyzje podejmować w oparciu o jak największą ilość informacji, które będą w tym przydatne. Takie informacje uzyskać można na różne sposoby. Często po prostu to będą dane uzyskane z analizy raportów sprzedażowych, ale coraz większa liczba firm zaczyna też sięgać po najróżniejsze niezależne badania. Te są z reguły wykonywane przez zewnętrzne, całkowicie niezależne firmy, i jeżeli dobrze się je wykona, to mogą dostarczyć bardzo dużo cennej wiedzy.
Jednym z podstawowych obszarów są badania marketingowe, mające na celu pomiar skuteczności realizowanych działań związanych z promocją. W oparciu o nie otrzymać można sporo informacji na temat tego, jak dana marka i jej wizerunek spostrzegane są pośród klientów czy jak wyglądają oferowane produkty czy usługi. Dość dużo znaczenia mają także testy czytelności ulotek czy reklam, przez co można łatwo zaplanować i wdrożyć ewentualne poprawki.
Sporo firm decyduje się też na badania rynku, które dla części osób to dokładnie to samo co marketingowe. W praktyce jednak różnic jest sporo, między innymi ze względu na to, że badania rynkowe analizują zachowania kupujących i decyzje przez nich podejmowane. Aby były one możliwie wiarygodne, to często stosuje się bezpośrednie lub telefoniczne rozmowy. Jeśli będą odpowiednio zrobione, to dostarczą wielu przydatnych przy późniejszych działaniach informacji.
+Tekst Sponsorowany+